5 september 2011

Dålig på uppdatering...


Tyvärr har det här med bloggandet hamnat sist på Att-göra-listan. Tråkigt nog.

Dock så händer det en hel del på Torpet. Från i april som var sista inlägget jag skrivit har det hänt ganska mycket.
Vi har lagt golvet i storstugan, som blev jättefint. Dock så har vi inte lyckats få tag i kilen som ska slipa och behandla golvet. Men vi känner att det inte gör så mycket än så länge då vi ända ska fixa golvet på övervåningen, så då får han göra det samtidigt.
Vi bestämde oss i samband med att golvet blev klart att vi ska lämna väggarna som de är i storstugan, vi hade tänkt oss att måla timret med vit linoljefärg. Men nu när golvet är på plats och även lite möbler så gillade vi den råa känslan på träet. Och med nymålat tak och snickerier i vitt så kommer det att bli väldigt mysigt!

Vi har haft semester och då bott ute på landet i fyra veckor, så då har vi hunnit med att planera att vi ska byta fönster på övervåningen, rivit hela övervåningen och börjat sätta upp väv för isoleringen och takreglar för att sätta upp panelen när elen är dragen.

Förra veckan var elektrikern ute och drog slangar och bytte elcentral så nu är det dags att göra det sista så att vi kan isolera hela övervåningen och hallen med trapphus. Så snart kommer värmen att stanna kvar inomhus!

Vi kommer att använda oss av Cellulosa isoleringen, som består av returpapper som malts ner till pappersfibrer och blivit uppblandat med borsalter. Det är samma isolering som vi använde under golvet i storstugan.

Jag har hundratals med bilder som visar vad vi sysslat med sedan i april. Jag kommer att ladda upp dessa så snart jag har en bra lösning på hur det ska gå till! Så håll ut en stund till! :)

Till nästa gång jag kommer på att jag ska uppdatera er om hur det går för oss med huset så får ni ha en toppen höst!!!

Massa kramar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar